Monday, July 18, 2011

Cubaan Pertama

Terlambat sudah sebenarnya. Tapi nak jugak citer.

On December 2010 (exact tarikh pn dah tak ingat). 3 0f us (Kak Shima, Mas n Saya) went to Sabah for a conference - Seminar Kebangsaan Sains Komputer dan Matematik 2010 (SKSKM 2010).

Each of us presented a paper. But our journey to Sabah was not about attending the conference. Hehehe..It was more on "jalan-jalan carik pasal"



It was 2 days conference but we stayed there for 5 days.haha...Memang sengaja nak stay lama. Tujuannya adalah untuk bershopping di Pasar Filipina, makan2 di Tanjung Aru, mengexplore adat2 rakyat Sabah dan menikmati keindahan Kota Kinabalu.


Kami bertiga presented our papers on the first day of the conference. Disebabkan itu, kami telah memontengkan diri pada hari kedua untuk berjalan2 di sekitar Kota Kinabalu dengan menyewa sebiji kereta.hehe..Tapi nasib kami tidak baik sebab hujan.huhu..serve u rite!!sape suh ponteng. Nikmati view dari dalam kereta je lah. Untuk mengubati kekecewaan, malam tu kami makan2 besar di Tanjung Aru.

Keesokan harinya, kami join committe conference pergi jalan2. Kali ni naik bas. Diorang bawa kami ke kaki gunung Kinabalu, berjalan2 di One Borneo dan Pasar Filipina. Best2!!



Sekarang ni kami tengah berusaha study untuk join another conference since it is part of our duty. Juga untuk berjalan-jalan.haha!

No comments:

Post a Comment